NasiljeKam se je skrilo nasilje?
Prepoznavanje ogroženih otrok
Na UNICEF-u Slovenija si prizadevamo za zgodnje prepoznavanje ogroženih otrok, oziroma otrok v kakršnih koli stiskah. Za uresničitev tega namena se nam zdi ključna povezanost lokalnega okolja s ključnimi institucijami in drugimi akterji, ki delujejo na področju zaščite otrok. S projektoma Varne točke in Otrokom prijazna mesta krepimo sodelovanje lokalne skupnosti in občin s policijo, centri za socialno delo, šolami in vrtci, mladinskimi centri in drugimi nevladnimi organizaciji s področja zaščite otrok.
V času epidemije COVID-19 je bila detekcija ogroženih otrok zaradi zaprtja šol in drugih ukrepov za preprečevanje širjenja virusa močno otežena. Nasilje v družini je za zaprtimi stenami postalo še bolj skrito. S tem namenom smo razvili projekt Kam se je skrilo nasilje?
Kam se je skrilo nasilje?
V času ukrepov proti širjenju novega koronavirusa, kot sta zaprtje šol in vrtcev ter omejevanje gibanja, so bili otroci postavljeni v okoliščine s povečanim tveganjem doživljanja nasilja v družini, zanemarjenja ter čustvenih in drugih stisk.
Učitelji, vzgojitelji in drugi strokovni delavci vzgojno-izobraževalnih zavodov so bili tisti, ki so imeli v času pouka na daljavo redne stike z otroki prek avdio-video pripomočkov. S projektom Kam se je skrilo nasilje? smo ravno zato želeli opolnomočiti strokovne delavce v vzgojno-izobraževalnih zavodih. Ponudili smo jim serijo izobraževanj na temo prepoznavanje ogroženih otrok, s poudarkom na tem, kako prepoznati nasilje v družini v času omejevalnih ukrepov. V okviru izobraževanj smo delili smernice za prepoznavo nasilja in napotke, kako ravnati ob prepoznavi nasilja v času pandemije, ki smo jih izdelali v sodelovanju s ključnimi akterji za zaščito otrok.
Hkrati smo za ustrezno pomoč otrokom usposobili tudi prostovoljce v UNICEF-ovih varnih točkah, saj je v teh časih imelo tudi lokalno okolje pomembno vlogo pri zaščiti otrok.
Spletno izobraževanje smo tudi posneli. Izpolnite obrazec in na e-mail vam bomo poslali dostop za ogled seminarja.