Fierdosova pot do izobrazbe
Otroštvo 13-letnega Fierdosa Mohameda, ki se je rodil z avtizmom v Negash Kebele, gosto naseljeni vasi v etiopski regiji Tigraj, so zaznamovali veliki izzivi. Potem ko je v mladosti izgubila očeta, sta se z mamo Jemilo Ahemedi, ki prav tako živi z motnjo, soočala s skrajno revščino in družbeno izključenostjo.
Vendar pa so se stvari spremenile zaradi celovitega programa za spremembo družbenega vedenja v osnovni šoli Negash, ki je ustvaril spodbudnejše okolje za otroke, kot je Fierdos.
“V prejšnji šoli sem bil nesrečen zaradi nasilja vrstnikov,” je povedal Fierdos. “Zdaj pa imam podporne sošolce in učitelje.”
V okviru programa so se začele ozaveščevalne kampanje po celotni skupnosti. Člani združenj staršev, učiteljev in učencev so obiskovali gospodinjstva ter sporočali, da imajo vsi otroci, tudi tisti z invalidnostmi, pravico do izobraževanja. Skupnostni dialogi, v katerih so sodelovali starši, verski voditelji in učitelji, so odpravljali zmote in spodbujali sprejemanje.
Gradnja šole je vključevala dodatne učilnice, prostor za menstrualno higieno in knjižnico ter zagotovila dostopnost za otroke z invalidnostmi. Zgrajene so bile klančine, učilnice prilagojene, učiteljem pa zagotovljeno usposabljanje. Ustanovljeni so bili tudi štirje učeniški klubi, osredotočeni na vključevanje otrok z invalidnostmi, spolne in okoljske zadeve ter čisto pitno vodo.
Ta prizadevanja so se obrestovala: Fierdos, ki je bil zaradi invalidnosti izključen iz sosednje šole, je bil sprejet v osnovno šolo Negash. Zdaj, star 13 let, se je ob podpori učiteljev, sošolcev in skupnosti začel izobraževati v 1. razredu.
Hailemariam Reda, ravnatelj osnovne šole Negash, je poudaril: “Fierdos je dokaz, da z ustvarjanjem okolja, ki vključuje vse otroke, krepimo celotno skupnost. Danes je uspešen in njegova zgodba nas je spodbudila, da vključimo še več otrok s posebnimi potrebami.”
Njegova zgodba je imela tudi širši učinek. Po zaslugi pobude se je število otrok z oviranostmi, vpisanih v osnovno šolo Negash, povečalo s 19 na 44 (od tega 23 deklic). Cilj programa je bil, da se v času trajanja programa v šole, ki jih podpira Japonska agencija za mednarodno sodelovanje (JICA), vpiše 42.558 učencev, vpis pa je dosegel 53.285 učencev, kar dokazuje širši učinek programa.
“Rad se učim angleščino, amharščino in tigrinščino ter uživam v pisanju,” pravi Fierdos. “Ko odrastem, si želim postati učitelj.”
Njegova mama Jemila pa dodaja: “Vidim, kako se moj sin uči in smeji. Ima prihodnost.”
Dolgoročni cilji programa vključujejo nadaljnje usposabljanje učiteljev za izobraževanje, ki vključuje vse otroke, razširitev infrastrukture, da bi lahko sprejeli več učencev z oviranostmi in spodbujanje kulture sprejemanja v celotni regiji.
Uspeh Fierdosa in njegovih vrstnikov je bil mogoč le s sodelovanjem UNICEF-a in podpornikov, sklada JICA, programa Imagine One Day in lokalnih deležnikov. Pobuda je bila del širših prizadevanj za spodbujanje izobraževanja, ki vključuje vse otroke, preko dialoga v skupnosti, družbenih sprememb in izboljšanjem infrastrukture.
Več zgodb otrok si preberite na: https://unicef.si/zgodbe/
Več o UNICEF-ovem delu na področju izobrazbe pa na: https://www.unicef.org/education
Paketki veselja so nujne življenjske potrebščine za ogrožene otroke po vsem svetu. In še več! So neizmerno veselje nekoga, ki prav to darilo resnično potrebuje!
Piškotke uporabljamo, da bi izboljšali uporabniško izkušnjo. Z uporabo spletnega mesta soglašate, da jih lahko uporabljamo. Več informacij.