Iskreno pogovarjanje z otroki

Iskreno pogovarjanje z otroki

UNICEF/UNI195858/Imperato

Pandemija je izpostavila problem duševnega zdravja otrok in mladostnikov, ki ga je potrebno nujno naslavljati.

V času epidemije koronavirusa in ukrepov proti njemu je zaznati povečanje psiholoških težav tako med otroki kot med odraslimi. Posebej otroci so v času korona krize občutili velike stiske, ki si jih odrasli stežka predstavljajo. Med 11. in 17. letom se otroški možgani razvijajo v odnosu do sovrstnikov. Če ob tem navedemo še ugotovitve, da se 50 % duševnih motenj prične do 14. leta, 75 % pa do 24. leta starosti, je naslavljanje duševnega zdravja otrok in mladih v teh spremenjenih časih nujno.

Pandemija je pred nas postavila nepredstavljive izzive, ki posebej za otroke in mladostnike predstavljajo velik zalogaj. Njihovi možgani se razvijajo v interakciji z okolico, zaradi omejevalnih ukrepov pa se je to polje interakcij močno zožilo, s čimer so otroci in mladi izgubili tudi pomemben del varovalnih dejavnikov. Občutek stabilnosti in varnosti – torej predvidljivosti, ki jo otrokovi možgani nujno potrebujejo za razvoj, pa še otežuje stanje negotovosti, ki spremlja potek pandemije.

Zato pri UNICEF-u Slovenija letos dodatno pozornost in vire namenjamo tretjemu cilju trajnostnega razvoja: »Poskrbeti za zdravo življenje in spodbujati dobro počutje v vseh življenjskih obdobjih« in sicer posebej duševnemu zdravju otrok in mladih. V ta namen smo pred odhodom otrok na zaslužene počitnice, ki bodo tudi letos nekoliko drugačne od tistih v preteklosti, pripravili posebno delavnico za šole in materiale za spopadanje s to zahtevno temo. Pedagoške delavce in starše pa želimo tudi spodbuditi, da tako letos kot v prihajajočem šolskem letu posebno pozornost namenijo prehodu iz zaprtosti in dela na daljavo v času Covida-19, nazaj na običajno delo v učilnicah. Ta prehod naj bo počasen in prizanesljiv do otrok. Šole morajo namreč ostati varovalni dejavnik za otroke in jim olajšati to nenavadno izkušnjo. Stroka opozarja, da se ne moremo pretvarjati, da se pandemija ni zgodila.

Pandemija je prizadela nešteto otrok na različne načine. Otroci in učitelji poročajo o pomanjkanju računalnikov, o prostorski stiski, o težavah pri učenju na daljavo. Vse to pa pri otrocih in mladih pušča sled na njihovem duševnem zdravju. Nujno je torej, da si starši vzamejo čas za iskreno pogovarjanje z otroki, s čimer lahko odkrijejo in rešijo marsikatero stisko ali težavo.

Med materiali, ki so v pomoč pedagoškim delavcem, staršem in otrokom, sta prevoda knjige »Ti si moj junak, Kako lahko otroci pomagajo premagati Covid-19!« in brošure »Dejanja za junake: Vodnik za iskreno pogovarjanje z otroki«, ki služi kot priročnik k branju knjige. Oba priročnika sta sedaj na voljo tudi za vas. Kliknite na spodnji povezavi in si najprej preberite priročnik »Dejanja za junake: Vodnik za iskreno pogovarjanje z otroki«, nato pa skupaj z otrokom uživajte v prebiranje knjige »Ti si moj junak, Kako lahko otroci pomagajo premagati Covid-19!«.

DEJANJA ZA JUNAKE

TI SI MOJ JUNAK

Picture of UNICEF Slovenija

UNICEF Slovenija

Za vsakega otroka

Vam je objava všeč? Delite jo s prijatelji:

Za vsakega otroka upanje

Prosimo, donirajte zdaj in pomagajte UNICEF-u doseči otroke in družine, ki potrebujejo nujno pomoč.
Vnesite znesek po izbiri v € *
Preberi več

Nasveti za starše

Piškotke uporabljamo, da bi izboljšali uporabniško izkušnjo. Z uporabo spletnega mesta soglašate, da jih lahko uporabljamo. Več informacij.