Premirje v Gazi: pomoč lahko končno doseže še več otrok.
Premirje v Gazi: pomoč lahko končno doseže še več otrok.
Menstrualno zdravje v šoli: 10 poudarkov iz najnovejšega poročila

Menstrualno zdravje v šoli: 10 poudarkov iz najnovejšega poročila

Deklice v Malaviju zaradi menstruacije iz šole izostanejo od 12 do 26 dni na leto.
© UNICEF/UN0641403/UNICEF Malawi

Deklice v Malaviju zaradi menstruacije iz šole izostanejo od 12 do 26 dni na leto. UNICEF podpira ministrstvo za izobraževanje pri opremljanju šol z ustreznimi sanitarijami in zagotavljanju higienskih vložkov za večkratno uporabo za deklice, za izboljšanje zdravja in higiene med menstruacijo.

Zaradi omejenega dostopa do informacij, izobraževanja, izdelkov in storitev ter neustreznih prostorov in neenakosti so potrebe deklic po vsem svetu v povezavi z menstrualnim zdravjem in higieno spregledane.

Novo poročilo, Napredek na področju pitne vode, sanitarij in higiene v šolah 2015-2023: poseben poudarek na menstrualnem zdravju, ki sta ga UNICEF in Svetovna zdravstvena organizacija predstavila na dan menstrualne higiene, prvič analizira nove nacionalne podatke o menstrualnem zdravju in higieni v šolah po vsem svetu.

Deset ključnih dejstev iz poročila

  • Na globalni ravni le 2 od 5 šol (ali 39 odstotkov) izvajata izobraževanje o menstrualnem zdravju. Ta odstotek je višji, ko gre za srednje šole. Na primer v osrednji in južni Aziji izobraževanje o menstruaciji zagotavlja 34 odstotkov osnovnih šol in 84 odstotkov srednjih šol.
  • Manj kot 1 od 3 šol na svetu (ali 31 odstotkov) ima v dekliških straniščih koše za menstrualne odpadke. V najmanj razvitih državah je tako le v 1 od 5 šol (17 odstotkov), v podsaharski Afriki pa le v 1 od 10 šol (11 odstotkov).
  • Menstrualni izdelki v šolah niso vedno na voljo, mnoge mladostnice pa si jih same ne morejo privoščiti. V podsaharski Afriki na primer le 1 od 8 šol (ali 12 odstotkov) zagotavlja menstrualne pripomočke brezplačno ali nakup le-teh.
  • V številnih državah mladostnice nimajo dostopa do ustreznega stranišča ali drugega zasebnega prostora za menjavo menstrualnih izdelkov v šoli.
  • Neenakopraven dostop do vode in mila je dodatna težava za milijone mladostnic. Deklice v mestih, zasebnih šolah in šolah za deklice imajo pogosteje dostop do zasebnega prostora z vodo in milom, kar kaže na neenakosti celo na ravni iste države.
  • Na milijone deklet po svetu pred prvo menstruacijo ne pozna menstruacije ali pa so nanjo nepripravljene. Študija v Etiopiji na primer razkriva, da je manj kot polovica anketiranih deklic pred prvo menstruacijo vedela, da menstruacija obstaja.
  • Študije kažejo, da je stigma, povezana z menstruacijo, še vedno zelo razširjena, saj se je mladostnice pogosto sramujejo ali pa ne morejo odkrito govoriti o tej temi. Ta sram lahko vpliva na njihovo duševno zdravje in obiskovanje šole.
  • Nacionalnih zbirk podatkov o tem, koliko učiteljev je usposobljenih za poučevanje o menstrualni higieni, ni, kar kaže na veliko vrzel pri izobraževalni podpori. Učitelji imajo ključno vlogo pri zagotavljanju točnih informacij in ustvarjanju podpornega okolja, vendar so brez ustreznega usposabljanja slabše pripravljeni na obravnavo potreb učencev.
  • Le 30 držav, od tega jih je več kot tretjina v podsaharski Afriki, ima ustrezne podatke za spremljanje vsaj enega od globalno priporočenih prednostnih kazalnikov, povezanih z menstrualnim zdravjem in higieno. To pomanjkanje podatkov ovira prizadevanja za celovito razumevanje in reševanje vprašanj.
  • Države, kot sta Zambija in Filipini, so sicer pokazale občutne izboljšave pri zagotavljanju menstrualnih izdelkov in storitev v šolah, vendar je treba na tem področju storiti še več. Spremembe so mogoče z usmerjenimi politikami in naložbami.

Poročilo poudarja, da so nujni ukrepi na globalni ravni, če želimo izboljšati menstrualno zdravje in higieno v šolah. Z reševanjem teh vprašanj lahko vsaka učenka dostojanstveno, varno in samozavestno obvladuje menstruacijo.

Poročilo vključuje tudi napredek na področju širšega dostopa do pitne vode, sanitarij in higiene v šolah. Po zadnjih podatkih danes vsak 5. otrok (oz. 447 milijonov) v šoli še vedno nima zagotovljenega dostopa do pitne vode, vsak 5. otrok nima zagotovljenih osnovnih sanitarnih storitev (427 milijonov), vsak 3. otrok (646 milijonov) pa nima dostopa do osnovnih higienskih storitev.

Za dosego cilja trajnostnega razvoja do leta 2030 bo treba dvakrat povečati sedanje stopnje napredka na področju pitne vode, dvakrat povečati stopnjo napredka na področju osnovnih sanitarij in štirikrat povečati stopnjo napredka na področju osnovnih higienskih storitev.

Picture of UNICEF Slovenija

UNICEF Slovenija

Za vsakega otroka

Vam je objava všeč? Delite jo s prijatelji:

UNI607338
Vaša donacija lahko reši življenja. Donirajte zdaj in pomagajte lačnim otrokom do življensko potrebne pomoči.
Preberi več

Novice

Piškotke uporabljamo, da bi izboljšali uporabniško izkušnjo. Z uporabo spletnega mesta soglašate, da jih lahko uporabljamo. Več informacij.